T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ADIYAMAN / MERKEZ - Adıyaman Bilim ve Sanat Merkezi

Haberler

Ara

Ara

Veli eğitimleri kapsamında  "ÇOCUKLARDA OLUMLU DAVRANIŞ GELİŞTİRME" konulu seminerimiz kurumumuz konferans salonunda gerçekleştirildi.

Ara

2018-2019 Eğitim Öğretim Yılı BİLSEM´e öğrenci seçim süreci ile ilgili tüm ilçe ve merkezde bulunan 1., 2. ve 3. sınıf öğretmenleri, rehber öğretmenler ve müdür yardımcılarına yönelik bilgilendirme toplantılarımızı gerçekleştirdik.

Ara

30 ülkeden 70´den fazla katılımcının yer aldığı forum, Avrupa Konseyi´ne bağlı bulunan Budapeşte Avrupa Gençlik Merkezi´nin ev sahipliğinde ve T.C. Dışişleri Bakanlığı Avrupa Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı´nın desteği ile hayata geçerken; bilim merkezleri, üniversiteler, girişimcilik birimleri ve sivil toplum kuruluşlarından gelen katılımcılar proje ve ortak çalışmalar konusunda işbirlikleri için tanışma fırsatı buldular.

Zirvenin Networking Workshop bölümünde Merkezimiz zirve katılımcılarına tanıtıldı. Zirvenin çağrılı konuşmacısı RebelBase CEO’su Alejandro CRAWFORT’a ve diğer katılımcılara bilsem dergimiz takdim edildi.

Kas

  • BİLSEM’e aday gösterilen öğrenciler için herhangi bir başvuru ücreti ödenecek mi?

Hayır. 2018-2019 BİLSEM Tanılama ve Yerleştirme başvuruları tamamen ücretsizdirve BİLSEM öğrenci tanılamasının hiçbir aşamasında ücret ödenmemektedir. Buna itiraz başvuruları da dâhildir.

 

  • Bir öğrenci için BİLSEM Tanılama ve Yerleştirme sürecinde kaç yetenek alanından başvuruyapılabilir?

Bir öğrenci için BİLSEM Tanılama ve Yerleştirme sürecinde en fazla iki yetenek alanındanbaşvuru yapılabilir.

 

  • Öğrencilerimi geçen yıl BİLSEM’e aday gösterdim fakat grup tarama uygulamasında belirlenen baraj puanını geçemediler. Aynı öğrencileri bu sene de aday gösterebilir miyim?

Evet. 2018-2019 Bilim ve Sanat Merkezleri Öğrenci Tanılama ve Yerleştirme Kılavuzu doğrultusunda belirlenen sınıf seviyesi uygunsa öğrenci tekrar aday gösterilebilir.

 

  • Çocuğum geçen sene BİLSEM’e aday gösterildi. Grup tarama uygulamasında belirlenen baraj puanı geçerek bireysel değerlendirmeye hak kazandı fakat bireysel değerlendirmede belirlenen baraj puanı geçemedi. Bu sene tekrar aday gösterildiğinde grup tarama uygulamasına katılmadan bireysel değerlendirmeye alınabilir mi?

Hayır. BİLSEM’e aday gösterilen öğrenciler 2018-2019 Bilim ve Sanat Merkezleri Öğrenci Tanılama ve Yerleştirme Kılavuzu doğrultusunda belirlenen bütün şartları yerine getirmek durumundadır. Başvurunun gerçekleştirildiği yıl uygulanan grup tarama uygulamasına katılmayan öğrencilerin bireysel değerlendirmeye alınması söz konusu değildir.

 

  • Çocuğum genel zihinsel yetenek/müzik yetenek/görsel sanatlar yetenek alanlarından birinde BİLSEM öğrencisidir. Çocuğumu farklı bir yetenek alanından BİLSEM’e tekrar aday gösterebilir miyim?

BİLSEM’de öğrenciler en fazla iki yetenek alanında eğitim görebilmektedir. Bir yetenek alanında eğitim gören öğrenci 2018-2019 Bilim ve Sanat Merkezleri Öğrenci Tanılama ve Yerleştirme Kılavuzu doğrultusunda diğer iki yetenek alanında da aday gösterilebilir. Fakat aday gösterildiği diğer alanlarda belirlenen baraj puanlarını (grup tarama+bireysel değerlendirme) geçmesi durumunda öğrenci (zaten BİLSEM’de bir yetenek alanında eğitim aldığı için) yalnızca bir alanı tercih etmek durumundadır.  (Örneğin genel zihinsel yetenek alanı öğrencisi ise ve yeni tarama sonucunda görsel sanatlar veya müzik yetenek alanının her ikisinde de başarılı olsa bile yalnızca birini tercih edebilir.) BİLSEM’de öğrenciler en fazla iki yetenek alanında eğitim alabilmektedir.

 

  • Grup tarama uygulaması zekâ ölçeği midir?

Grup tarama uygulaması zekâ ölçeği değildir.Bakanlıkça grup tarama uygulaması yapıldıktan sonra yetenek alanları doğrultusunda belirlenen baraj puanlarına göre yapılan bir eleme uygulamasıdır. Grup tarama uygulamasında yetenek alanlarına göre belirlenen puanların yetenek alanlarına göre yapılan bireysel değerlendirmelerdeki sonuca bir katkısı olmamaktadır.

 

  • BİLSEM tanılama süreciyle ilgili hazırlık yapılır mı?

BİLSEM tanılama süreciyle ilgili herhangi bir hazırlık söz konusu değildir. Tanılama sürecini destekleyici hazırlık kursu, dershane, yayın vb. yoktur.

 

  • Grup tarama uygulamasına sadece genel zihinsel yetenek alanında aday gösterilen öğrenciler mi katılır?

Hayır. Yetenek alanı gözetilmeksizin BİLSEM’e aday gösterilen bütün öğrenciler grup tarama uygulamasına katılmak zorundadır.

 

Detaylı bilgi için tıklayınız !

Kas

2019 yılı Prof. Dr. Fuat Sezgin Yılı Etkinlik Köşesini Oluşturduk.

Kas

Yeryüzünü teşrifleriyle insanlığın istikbalini aydınlatan, hicretiyle medeniyet kuran Hz. Peygamberin (SAV) doğum günü Mevlid-i Nebi (12 Rebiulevvel), hicretle başlayan medeniyet inşasını daha iyi anlamak adına, kurumumuzda gerçekleşen etkinliğimiz...

Kas

Emniyet Müdürümüze göstermiş olduğu misafirperverlikten dolayı teşekkür ederiz.

Kas

BİLSEM Müdürü Fuat TOKUR tarafından karşılanan Adıyaman Emniyet Müdürü Sayın Metin ALPER ve Eşi Sayın Kezban ALPER, Merkezimizdeki Müzik - Görsel Sanatlar - Bilişim ve Kodlama - Ahşap ve Seramik atölyelerini gezdiler.

Kurum Müdürümüz Adıyaman Emniyet Müdürü Sayın Metin ALPER ve Eşi Sayın Kezban ALPER´e yapmış oldukları bu ziyaretten dolayı kurumumuz adına teşekkür etti.

Kas

Proje hakkında bilgi veren Proje Koordinatörü Ahmet Günaydın; “Adıyaman Bilim ve Sanat merkezi olarak Erasmus + Okul Eğitimi programı 2018 yılı ana eylem 2 - okullar arası değişim ortaklıkları projeleri kapsamında fonlanan "Similarities, Attitudes, Motivation and Emotions - The SAME Project" projemiz kapsamında Romanya Bükreş’teki proje ortağımız olan Scoala Gimnaziala "Pia Bratianu" okulunu bir müdür yardımcısı, bir öğretmen ve dört öğrenci ile ziyaret ettik. Ayrıca İngiltere, Romanya, Bulgaristan, Portekiz ve İtalya’dan ikişer öğretmen ve dörder öğrenci Romanya’daki çalışmalara katılmaktadır. Çalışma ziyaretinin ilk günü Pia Bratianu okulun da milli kıyafet giymiş öğrenci ve öğretmen grubu tarafından coşkulu bir şekilde karşılandık. Çeşitli sınıf etkinliklerine katılarak gün sonunda Romanya ulusal televizyon TVR1,2,3,4,5 veTVR6 kanallarını ziyaret ederek yayın birimlerini yerinde gözlemledik. Ayrıca canlı yayın programına seyirci olarak katılma fırsatı bulduk. Proje ile ilgili amaçlar, görev ve sorumluluklar üzerinde çalışılarak iki yıllık etkinlik takvimi oluşturuldu.

Kas

1999 yılında Türkiye’nin UNESCO’ya yaptığı önerinin kabul edilmesi sonucu, 2002 yılından itibaren her yıl Kasım’ın üçüncü haftasında düzenlenen etkinliklerle kutlanan “Dünya Felsefe Günü” Adıyaman Bilim Sanat Merkezi söyleşi ve konser salonunda öğrenci ve velilerin katılımıyla kutlandı. Programda ünlü düşünürler tanıtıldı. Anadolu’da yaşamış filozoflara değinildi. Anadolunun felsefe konusundaki köklü tarihine vurgu yapıldı. Sinoplu Diogenes, Hierapolisli Epiktetos, Urlalı Anaksagoras, Efesli Herakleitos, Aristoteles, Yunus Emre ve Mevlana ülkemiz coğrafyasında yaşamış ve söyledikleriyle tüm dünyayı etkilemiş düşünürler olduğu vurgulandı. Program sonunda gerçekleştirilen “Öykülerle Felsefe” adlı etkinlikte öğrencilerin farklı ve özgün görüşleri beğeni topladı.

Kas

İspanya’nın Santiago de Compostela şehrinde 3-16 Kasım tarihleri arasında gerçekleştirilen, 90 ülkeden 851 sporcunun katıldığı Dünya Satranç Şampiyonasında, 12 Yaş altı Kızlar Kategorisinde Türkiye’yi temsilen yarışan Türkiye Şampiyonu İrem Ezra ÖZ, kendi kategorisinde yarışan  107 sporcu içerisinde 8. İle eş puanlı Dünya 9. olarak büyük bir başarıya imza attı.  Dünyanın en iyi satranççıları ile yarışan sporcumuz, 11 tur üzerinden yapılan şampiyonada 147 ELO kazanarak en çok uluslararası puan kazanan 3. sporcu ve en yüksek averajla şampiyonayı tamamlayan 5 sporcudan birisi olarak hem ilimizi hem de Türkiye’yi gururlandırdı.  

7 yaşından beri satranç oynayan sporcumuz, satranca başladığı günden itibaren katıldığı yurtiçi ve yurt dışı 80 turnuva ve şampiyonanın hemen hepsinden genel ve kadınlar kategorisinde kupa ve madalya kazanarak döndü. Yetişkinlerin katıldığı açık turnuvaların birçoğunda en küçük sporcu olarak yarışan sporcumuz 3 yıl önceki Avrupa 12.liği sonrası; Dünya 9.olarak yaş grubunda adını, Dünyanın en iyi satranççıları arasına yazdırdı.

Kas

Adıyaman Bilim ve Sanat Merkezi olarak Uluslararası Özel Yetenekliler Eğitimi Kongresi 2018 (IGATE’18), 01-03 Kasım 2018 tarihleri arasında İnönü Üniversitesi Turgut Özal Kongre ve Kültür Merkezi´ne kurum müdürümüz Fuat Tokur öncülüğünde aşağıda belirtildiği gibi 3 farklı bildiri sunarak katılım sağladık.

1. Özel Yetenekli Öğrencilerin Yaratıcılık Düzeylerinin bazı değişkenler Açısından İncelenmesi

2. Özel Yetenekli Öğrencilerin Biyomimetik Tasarımlarının İncelenmesi

3. Özel Yetenekli bireylere Yönelik Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları “Adıyaman’da Yerden Göğe Doğa Serüveni”

Kurum olarak amacımız : Bilim ve Sanat Merkez’imize gelen özel yetenekli öğrencilerimizin farklı özelliklerini bilimsel çalışmalar yoluyla tespit edip öğrenmek ve bu bilgiler ışığında programlarımızı ve kurumumuzu öğrencilerimiz farklı özelliklerine göre geliştirmek.

Bu kapsamda yürütülen 3 farklı çalışmaya Adıyaman Bilim ve Sanat Merkezinde öğrenim görmekte olan tüm öğrencilerimiz katılım sağlamıştır.

01 Kasım 2018 tarihinde Prof. Dr. Albert Zeigler,( Özel Yetenekliler için Öğrenme Yollarının Tanılanması), Prof. Dr. Ali Karcı (Ebeveyn Bakış Açısıyla Üstün Yetenekli Çocuğun Eğitimi), Dr. Colm O’Relly (Özel Yetenekli Öğrenciler için Okul Dışı Programlar), Do.ç. Dr. Mustafa Serdar Köksal(Sınıf İçinde Zihinsel Risk Alma ve Özel Yetenekliler), Prof. Dr. Joshep Renzulli (21. Yüzyıl için Özel Yetenekliler Eğitiminin Kavramsal Temellerini Yeniden İncelemek: Okul Çapında Zenginleştirme Modelini Kullanan Teoriden Pratiğe bir Yaklaşım), Dr. Öğretim Üyesi Burak Karabey(Bizim Çocuk Matematikten 5 Almış, Çok Zeki’lerden misiniz?) konulu başlıklar altında sunmuş oldukları konuşmaları dinlendi. Ardından Prof. DR. Kemal Yürümezoğlu ve Dr. Öğreti Üyesi Burak Karabey ve Dr. Öğretim Üyesi Turan Enginoğlu tarafından düzenlenen Üstün Yeteneklilerin Eğitiminde Bilim, Sanat ve Matematik konulu atölyelerine katılım sağlandı.

02 Kasım 2018 tarihinde Dr. Öğretim Üyesi Çiğdem Nilüfer Umar’ın gerçekleştirdiği Yaratıcı Okuma Odaklı Farklılaştırma Atölyesine katılım sağlandı. Ardından Adıyaman Bilim ve Sanat Merkezi Resim Öğretmeni Ayşe BAYRAM tarafından “Özel Yetenekli Öğrencilerin Yaratıcılık Düzeylerinin bazı değişkenler Açısından İncelenmesi” konulu bildiri sunuldu. Daha sonra Adıyaman Bilim ve Sanat Merkezi Müdür Fuat TOKUR tarafından Özel Yetenekli bireylere Yönelik Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları “Adıyaman’da Yerden Göğe Doğa Serüveni” konulu bildiri sunumu gerçekleştirildi. Ardından Adıyaman Bilim ve Sanat Merkezi İngilizce Öğretmeni Sevil Akatay tarafından “Özel Yetenekli Öğrencilerin Biyomimetik Tasarımlarının İncelenmesi” konulu bildiri sunumu gerçekleştirildi

Kas

Öğretmen ve öğrenciler, merkezimizdeki Müzik - Görsel Sanatlar - Bilişim ve Kodlama - Ahşap - Seramik ve Drama Atölyeleri ile Teknoloji Müzesi gezdiler.

 

Gezinin öğrenciler açısından oldukça verimli ve eğlenceli geçtiğini belirten Anasınıfı Öğretmeni Harun FIRAT; “Öğrencilerin, resim, seramik (vb.) çalışmalarla bilime ve sanata bir günlük yolculuk yaptı ve iki kurumun işbirliğiyle gerçekleşen gezinin öğrenciler için oldukça ilgi çekici ve yararlı oldu.” dedi. Değerli hocalarımıza ve öğrencilerine yapmış oldukları bu ziyaretten dolayı kurumumuz adına teşekkür ediyoruz.

Kas

Fen Bilimleri öğrencileri beyaz önlükleriyle derse girmeye başladılar.